Nieuwe avonturen... maar eerst: een visum! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Smit - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen... maar eerst: een visum! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Smit - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen... maar eerst: een visum!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 Januari 2013 | Nederland, Amsterdam

Howdy how allemaal,

Het is inmiddels alweer een jaar geleden dat ik met Bram die geweldige reis naar Hong Kong en de Filippijnen hebben gemaakt. Wat vliegt de tijd! Maar ik heb in de tussentijd niet stilgezeten. Na terugkomst van de Filippijnen ben ik begonnen aan het eerste halfjaar van mijn Master, ondanks dat ik mijn Bachelor (BSc) nog niet op zak had. Dat ene !@#$% vak, arrgghh! Dat wilde toch maar niet lukken. Totdat ik tijdens een excursie van de studie naar Ijsland in de zomervakantie te zien kreeg dat ik dan ein-de-lijk dat ene !@#$% vak had gehaald! Mijn BSc-titel was een feit.

Mede daardoor werd het tijd om te gaan bedenken hoe ik de stage van mijn Masteropleiding zou gaan invullen. Ik hoefde eigenlijk niet lang na te denken. Ik wilde stage lopen in het buitenland: 1) Voor de ervaring 2) Voor een beter perspectief op de arbeidsmarkt 3) Water in NL bestuderen kan ik mijn hele leven nog en 4) dan kan ik er meteen een vakantie achteraan plakken!

Na al die verhalen van mijn vader was het land snel gekozen: Amerika! Ja, daar wil ik naartoe. Die Amerikaanse lifestyle lijkt me geweldig om een keer te ervaren. Nu alleen nog bepalen waar in Amerika? Dat land is 9.629.091 vierkante kilometer! Ter vergelijking: Nederland heeft een oppervlak van 37.352 vierkante kilometer (handig dat Wikipedia ;)..) Na een gesprek met mijn professor rolde er eigenlijk al heel snel een geschikte plaats uit, waar ik leuk onderzoek kan doen én wat ook nog eens als bijnaam ‘The Grand Canyon State’ heeft… Oh my goooood! Wat wil je nog meer?! Dus Tucson, Arizona it is!

(Note: mijn ouders maken hier natuurlijk gruwelijk misbruik van. De Grand Canyon is iets waar mijn vader al zolang ik leef verhalen over vertelt en graag naartoe wilt... Die twee komen dus ook wel een maandje langs)

Hoe mijn stage er precies uit gaat zien weet ik nog niet exact (eigenlijk weet je dat pas als je klaar bent), maar er wordt door de University of Arizona in Biosphere 2 onderzoek gedaan naar grondwaterstromingen in bergachtig gebied en dat is het project waar ik aan mee ga werken. Waar ik mij dan vooral op wil focussen is zoveel mogelijk ervaring opdoen in het veld en als ik dan eenmaal de resultaten heb verkregen daarmee gaan modelleren. Beide vaardigheden heb ik in mijn ogen nog niet genoeg gehad in mijn studie, maar daar is deze stage dan ook de perfecte mogelijkheid voor. Mijn professor/begeleider in Amerika is een Vlaming, dus ik zal mijn Nederlands niet verleerd zijn als ik terugkom :p

Nu is er wel één grote ‘MAAR’. Wat ik nu heb verteld is mijn plan, alleen kost het me heel veel moeite om een visum te regelen. Ik ben er al sinds september mee bezig, maar ik denk dat jullie ook wel weten hoe ingewikkeld het is om Amerika binnen te komen. Een toeristenvisum is tegenwoordig zo geregeld, maar als je voor een halfjaar een visum wilt regelen dan gaat daar nog wel het één en ander aan vooraf. Inmiddels zijn alle nodige formulieren en brieven opgestuurd naar de Universiteit van Arizona. Zij gaan het voor mij regelen, en ik zit hier in Nederland alleen maar te duimdraaien in de hoop dat alles goed gaat komen.

Het gekke is daarom wel dat ik nog helemaal niet het gevoel heb dat ik straks voor 5 maanden in Amerika ga doorbrengen. Dit weekend ben ik wel samen met Bram en paps naar Amerika expert Jan Doets geweest. Bij deze reisorganisatie hebben we een themapresentatie bijgewoond en ook al een hele reis uitgestippeld. Daarbij zit inbegrepen: vliegtickets naar Amerika, alle hotels, de auto en een helikoptervlucht over de Grand Canyon (ieeeeehhh!). Het enige wat ik nu hoef te doen is wachten tot mijn visum geregeld is, een belletje naar Jan Doets te maken en dan is alles rond. 4 maanden stage en de 5de maand rondreizen samen met Bram, dat is het plan.

Zoals ik al zei: ik heb nog helemaal niet het gevoel dat ik wegga, omdat het visum nog niet rond is. Ik wil me daarentegen wel zelf het gevoel geven dat ik toch echt wegga, want voor je het weet is het zover en voel ik me niet voorbereid. Dus, vandaar dat ik maar ben begonnen met deze nieuwe waarbenjij.nu. De data van de heen- en terugreis zijn dus onder voorbehoud, maar hoe dan ook: IK GA NAAR TUCSON ARIZONA JA! ;)

Liefs,
Yvonne

P.S. Mijn skype naam is: yvonnsmit, dus als je wil kan je me toevoegen want uiteraard ga ik een hoop skypen. Hopelijk krijg ik geen heimwee ^_^


  • 06 Januari 2013 - 18:24

    Ans:

    Wat een mooi verslag al En nu maar hopen dat je visum heeeeeel gauw binnenkomt Vertel het me even als hij er is Want dit moet natuurlijk doorgaan jeeeeee zeg je bent er al zo,n tijd mee bezig gaat echt goed komen hoor

  • 06 Januari 2013 - 19:12

    Esther Slinger:

    Hey Yvonne,
    Spannend zo'n avontuur! Ik hoop dat je visum snel geregeld is. Dan lees ik graag alle verhalen.
    Nog de beste wensen voor jou en Bram!
    Xxx, Esther

  • 09 Januari 2013 - 11:51

    Eduard:

    Hoi Yvonne,
    Wat een leuk verslag -> ik ga je weer volgen. En ja, die Canyon, een zevende wereldwonder is dat. Op de tv kijk je maar naar een beeldscherm, in werkelijkheid is het overweldigend! Als het even kan ook naar Monument Valley gaan. Wat betreft de visumperikelen lijkt je verhaal wel een beetje op de Filippijnen. Veel plezier en de groeten aan Bram! Eduard

  • 12 Januari 2013 - 15:26

    Nathalie:

    Jeej! Eindelijk weer een blog van iemand die ik kan volgen.
    Dat visum komt goed ik voel het!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Wat valt er te omschrijven? Ik ga graag op reis en voor de thuisblijver die graag mee wilt genieten schrijf ik een dagboek die iedereen kan lezen..... En zelf vind ik het stiekem ook wel erg leuk om te schrijven!

Actief sinds 17 Nov. 2011
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 73495

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 29 Juli 2015

Jungle Adventures

19 December 2014 - 23 December 2014

Polen tussen 1940 - 1945

23 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

In de voetsporen van 'Wie is de Mol?'

18 Februari 2013 - 17 Juli 2013

Howdy how... Arizona!

02 December 2011 - 10 Januari 2012

Back To The Roots

Landen bezocht: