Iets dichter bij huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Smit - WaarBenJij.nu Iets dichter bij huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Smit - WaarBenJij.nu

Iets dichter bij huis

Door: Yvonne Smit

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Juni 2014 | Nederland, Amsterdam

Afgelopen seizoen gingen de kandidaten van ‘Wie is de Mol?’ (WIDM) naar Hong Kong en de Filippijnen. Zoals jullie je misschien nog kunnen herinneren ging mijn eerste reis, die ik op mijn waarbenjij.nu heb beschreven, daar ook naartoe. Dit keer zijn de rollen omgedraaid en treed ik in de voetsporen van ‘Wie is de Mol’? Na twee keer de halve wereld over te zijn geweest: een keer richting het Oosten en een keer richting het Westen, hebben we (Bram en ik) besloten wat dichter bij huis te blijven en naar Zuid-Spanje te gaan: Andalusië om precies te zijn.

Het plan is om 4 verschillende plaatsen te bezoeken. Deze plaatsen zijn: Malaga (waar we landen), Granada, Cordoba en Sevilla. Via de website: https://www.airbnb.nl hebben we onze verblijfplaatsen geboekt. Op deze website kun je kamers, appartementen, boomhutten, huizen, kastelen en boten vinden die mensen in de vakantie hebben verhuurd. Dit is een erg leuk en goedkoop concept wat ik iedereen kan aanraden. Voor maar €25,- per nacht heb je bijvoorbeeld een appartement in hartje Sevilla. Ideaal!

Wat maakt het dan dat ik in de voetsporen treed van ‘Wie is de Mol?’; de laatste week van augustus mag ik voor de laatste keer met mijn studie op pad en wel naar….. IJsland! Dit keer niet als student, maar als begeleider met een 4-wheel-drive door het vulkaanlandschap crossen. Als dat maar goed gaat(?)

Ondanks dat de reis niet zo ver van huis is, vind ik het toch leuk om weer een digitaal dagboek bij te houden. Dus vanaf 23 juli kunnen jullie de avonturen die ik deze zomervakantie meemaak weer lezen. Het grote avontuur begint echter daarna pas als ik vanaf 1 september aan het werk ga als promovendus bij de Universiteit van Utrecht, maar dan moet ik voor 23 juli wel eerst even mijn Master scriptie inleveren.

Maar nu eerst: aandacht voor het WK! Eens kijken of die Duitsers van Algerije kunnen winnen ;)

Liefs,
Yvonne

• 01 Juli 2014 - 11:03

Erik Smit:

Goed bezig zusje

• 03 Juli 2014 - 23:18

Eduard :

Yvon, wat leuk! We kijken nu al met veel plezier uit naar jullie verhalen, belevenissen en foto's uit. Goede reis! Eduard

• 22 Juli 2014 - 20:37

Ans En Klaas :

Nou het is gel;ukt hoor ik heb je weer gevonden ga je weer lekker volgen Heel veel plezier