Laatste bericht vanuit Nederland - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Yvonne Smit - WaarBenJij.nu Laatste bericht vanuit Nederland - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Yvonne Smit - WaarBenJij.nu

Laatste bericht vanuit Nederland

Door: yvonnesmit

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 December 2011 | Nederland, Zaandijk

Dag allemaal,

Hierbij mijn laatste bericht voordat ik weg ga. Ik weet niet wanneer jullie weer van mij zullen horen, maar ik denk dat het niet heel lastig zal worden om in Hong Kong een internetcafé te vinden. Alles is geregeld, althans hetgeen wat we van te voren wilden regelen. Dat is dus het hostel in Hong Kong en het huis van mijn neef in Manilla.

Een hostel in Hong Kong vinden was nog een hele bevalling! Ik was namelijk eerst opzoek gegaan naar hotels, ik weet niet waarom hostels niet in mijn gedachten opkwam. Maar goed, hotels vinden voor een redelijke prijs in de maand december in Hong Kong is ERG MOEILIJK! Dus Bram en ik hadden al een slordige 60 euro per nacht per persoon voor een hotel uitgetrokken. Ik dacht bij mezelf, daar gaat mijn budget. Totdat ik op een ochtend een ‘eureka’ momentje had en ik 1 letter aan mijn zoekoptie toevoegde ‘hoStel’. Tadaaa: daar stond ie hoor. Het beste hostel van Hong Kong (al zeg ik het zelf). In het centrum, goed bereikbaar want de metro ligt op een steenworp afstand, en de reviews waren allemaal erg goed. Gemiddeld scoort het hostel een 8,7 met als toppunt dat het er erg schoon was. Wat wil je nog meer! En de kosten: 3 nachten hostel was net zoveel als 1 nacht voor 2 personen in een hotel. Pfff, wat een opluchting en wat ben ik blij met dit hostel. Ik vind het nog steeds ongelofelijk dat het zo goedkoop is, maar ik heb gehoord dat de kamers niet heel groot zijn. Naja, we hebben een eigen badkamer en verder liggen we er toch alleen maar te pitten.

Het huis van mijn neef Dennis is dus ook geregeld. Dennis woont op dit moment in Dubai en zijn huis in Manilla staat leeg. Dus dat kwam voor Bram en mij natuurlijk erg goed uit. Mijn andere neef Jun woont tegenover Dennis. Dus hij is de persoon die ons komt ophalen van het vliegveld, de sleutel van Dennis zijn huis zal gegeven en hopelijk ons een keertje rond gaat leiden door Manilla. Ik kijk er erg naar uit om mijn neef Jun weer te zien. Vandaag de dag heeft hij al een vrouw en een dochter, dus daar ben ik ook erg benieuwd naar.

Gisteren heb ik wat foto’s bekeken uit 1998 waar hij nog een tiener was en Mark en ik echt twee guppies (zie de foto’s bij dit bericht). Lachen!

Nou, ik ga mijn tas maar eens inpakken en dan horen jullie weer van mij in Hong Kong!

Liefs,
Yvonne

P.S. Hieronder vinden jullie de plekken die ik ga bezoeken
1. Hong Kong
2. Manilla
3. Taal Vulkaan
4. Palawan
5. Mayon Vulkaan
6. Mangatarem (bij Opa, hier verblijf ik tussen kerst en oud&nieuw)
7. Baguio/Banaue
8. Mount Pinatubo
9. Hundred Islands
10. Manila en weer naar huis

---------------------------------------------------
ENGLISH

Hi everyone,

This will be my last message before I leave the country. Tomorrow I will fly to Hong Kong and stay there for 4 days. Everything that I wanted to arrange at home is done. So, the hostel in Hong Kong and fortunately I can stay at my cousin Dennis’s place in Manila. My other cousin Jun will pick Bram and me up from the airport. I’m very curious how everybody is like, since the last time I was in the Philippines is 14 years ago.

Yesterday I saw some pictures of the Philippines that we took 14 years ago. You can see them at the bottom of this message. So funny!

Well, I’m going to pack my stuff now and you will hear from me when I am in Hong Kong!

Kind Regards,
Yvonne

P.S. Here you can find the places which I would like to visit during my journey

1. Hong Kong
2. Manila
3. Taal Vulcano
4. Palawan
5. Mayon Vulcano
6. Mangatarem (at grandpa’s place, this will be between Christmas and New Years Eve)
7. Baguio/Banaue
8. Mount Pinatubo
9. Hundred Islands
10. Manila and fly home

  • 01 December 2011 - 22:13

    Harry:

    Een hele goeie, leuke, spannende, gezonde en liefdevolle reis gewenst.
    Vergeet niet een gezonde hoeveelheid humor mee te nemen!!
    Slinger

  • 01 December 2011 - 23:04

    Ans:

    Die foto,s zijn zo leuk Nou nog 1 nachtje slapen dan is het zo ver En geniet er van Ik ben nu al nieuwsgierig naar al die vulkanen stranden en alle andere dingen
    ans

  • 03 December 2011 - 16:32

    Ans:

    vind het heel leuk dat ik een een sms van je gehad heb Hoop dat jij die van mij ook nog gehad hebt Ik ben zo,n drol in die dingen je zal wel denken wat heeft die tante nou weer aan de hand Nou genieten he van die boeda beelden en die mooie hoge gebouwen Morgen er lekker op uit ooooooh nee vandaag dikke kus ansie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Wat valt er te omschrijven? Ik ga graag op reis en voor de thuisblijver die graag mee wilt genieten schrijf ik een dagboek die iedereen kan lezen..... En zelf vind ik het stiekem ook wel erg leuk om te schrijven!

Actief sinds 17 Nov. 2011
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 73560

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 29 Juli 2015

Jungle Adventures

19 December 2014 - 23 December 2014

Polen tussen 1940 - 1945

23 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

In de voetsporen van 'Wie is de Mol?'

18 Februari 2013 - 17 Juli 2013

Howdy how... Arizona!

02 December 2011 - 10 Januari 2012

Back To The Roots

Landen bezocht: