Jungle Strike - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Smit - WaarBenJij.nu Jungle Strike - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Smit - WaarBenJij.nu

Jungle Strike

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Juni 2015 | Nederland, Amsterdam

Lieve vrienden en familie,

Vandaag vertrekken Bram en ik voor ruim drie weken naar Maleisië. Na deze drie weken vliegen we door naar Manilla (Filippijnen) om daar vervolgens nog één week bij mijn familie door te brengen. Via deze website zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van onze avonturen. We gaan ‘hardcore’ backpacken, geen laptops mee, alleen onze smartphone… dus ik hoop dat ik af en toe een internetcafé kan vinden om wat van mijn verhalen te posten. Anders ga ik het op m’n smartphone proberen, wat het wel iets lastiger maakt.

Om jullie alvast een beetje een idee te geven van waar we allemaal heengaan zal ik een korte beschrijving van de reis geven. We weten zelf nog niet precies hoelang we waar zullen verblijven, want niks staat vast. Lekker op de bonnefooi, alleen het hotel in Kuala Lumpur voor de eerste drie dagen staat vast en de vliegtickets voor de binnenlandse vluchten en de vlucht naar de Filippijnen zijn al geboekt. Op onderstaande foto kan je onze route bekijken.

We vliegen eerst op Hong Kong wat zo’n elf uur duurt, daarna moeten we nog bijna vier uur naar Kuala Lumpur vliegen. We komen daar dinsdag 30 juni aan rond 12:00 ‘s middags. We verblijven een paar dagen in Kuala Lumpur om vervolgens door te reizen naar Taman Negara, waar we voor het eerst kennis gaan maken met de eeuwenoude jungles van Maleisië. Vrij dichtbij zitten de Cameron Highlands, gigantische theeplantages wat onze bestemming zal worden na Taman Negara. Dit alles bevindt zich nog op het schiereiland-deel van Maleisië. Nadat we deze prachtige natuurgebieden hebben bezocht gaan we door naar een meer culturele bestemming, namelijk: George Town. En vanaf daar reizen we naar de Perhentian eilanden (op de kaart: Kuala Besut) om bij te komen van alle indrukken die we de eerste week hebben opgedaan.

Inmiddels zijn we dan vrij ver in het noorden van Maleisië terechtgekomen. Vanaf hier willen we naar het Borneo-deel van Maleisië vliegen, dus richting het oosten. De vlucht gaat via Kuala Lumpur en we zullen landen in Sandakan. Dit is de bestemming waar we de Oerang-oetans kunnen bewonderen!!! Ik hoor van velen dat dit het hoogtepunt van Maleisië is… ik ben benieuwd! Verder heb je ook op Borneo heel mooie jungles, rivieren, bergen, etc… Dus wat we verder doen bekijken we ter plekken. Vanaf Kota Kinabalu vliegen we dan voor de laatste week van onze vakantie naar Manilla. En dan is het tijd om met de familie door te brengen, en nog even goed te relaxen voordat we weer naar huis gaan.

Ik wil sowieso iedereen een heel fijne zomer(vakantie) wensen! En dan zie ik jullie vanaf 29 juli als we weer op Nederlandse bodem staan.

Liefs,
Yvonne

  • 29 Juni 2015 - 10:57

    Adriaan Kramer:

    Hoi Yvonne en Bram,

    Borneo is echt te gek! En inderdaad: vanuit Sandakan kun je naar een santuary voor Orang Oetans. Tip van mij: ga in Kota Kinabalu naar de Fillipino BBQ in de haven 's avonds!
    Oh ja, probeer een combinatie te boeken in Sandakan, dus Orang Oetans kijken en ook neusapen!! Er zijn nl. maar een paar momenten dat je het santuary in mag, dus je bent er geen hele dag mee kwijt.
    Als het lukt, ff een dagje Bako NP doen!!! Vanuit Kuching goed te boeken en te reizen!
    Veel plezier!

  • 29 Juni 2015 - 21:14

    Agnes:

    Wij gaan jullie volgen.

    Kus agnes

  • 29 Juni 2015 - 21:16

    Ans Kuijt:

    Ik ga ullie zeker volgen geweldig

  • 01 Juli 2015 - 18:29

    Nathalie:

    Ik weet zeker dat jullie een prachtige vakantie gaan hebben, I love Borneo!!! :D
    Pas wel op voor Miskam, de Orang Oetang, deze gijzelt wel eens vrouwelijke toeristen ;)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvonne

Wat valt er te omschrijven? Ik ga graag op reis en voor de thuisblijver die graag mee wilt genieten schrijf ik een dagboek die iedereen kan lezen..... En zelf vind ik het stiekem ook wel erg leuk om te schrijven!

Actief sinds 17 Nov. 2011
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 73552

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 29 Juli 2015

Jungle Adventures

19 December 2014 - 23 December 2014

Polen tussen 1940 - 1945

23 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

In de voetsporen van 'Wie is de Mol?'

18 Februari 2013 - 17 Juli 2013

Howdy how... Arizona!

02 December 2011 - 10 Januari 2012

Back To The Roots

Landen bezocht: